Ekožygis aplink Baltijos jūrą: iššūkis įveiktas per 67 valandas!
67 valandos ir 21 minutė. Tiek laiko keliautojams Vitoldui Miliui ir Audriui Sutkui prireikė apvažiuoti Baltijos jūrą. Trečiadienį, liepos 6 d., anksti ryte iš Vilniaus pajudėję patyrę vairuotojai Lietuvos sostinę vėl pasiekė šeštadienį po vidurnakčio. Jie pasikeisdami vairavo „Hyundai ix20″ automobilį ir be sustojimų nakvynėms įveikė 5 109 km maršrutą.
Tačiau keliautojai stengėsi ne tik greitai apvažiuoti Baltijos jūrą, bet ir sunaudoti kaip įmanoma mažiau degalų. Šio ekožygio metu „Hyundai ix20″ automobilis sudegino 220 litrų dyzelino. 1.4 l dyzeliniu varikliu varomo automobilio vidutinės degalų sąnaudos buvo 4,3 l/100 km.
Keliautojų įspūdžiai po kelionės aplink Baltijos jūrą:
„Kelionėje turbūt viskas sekėsi. Sėkmingai kirtome sienas su Rusija, niekur „nenugrybavome” į šoną, o juk dažnai būna keliaujant, kad netikėtai atsiranda kelio darbai, ilgi apvažiavimai ir pan. O mes važiavome stabiliai.
Baltijos jūrą apvažiavome greičiau nei iš pradžių planavome. Pasvarstėme, kad šį maršrutą buvo galima įveikti ir 3-4 valandomis greičiau, bet tai turbūt viskas, ką būtų galima sutaupyti. Tačiau tuomet reikėtų važiuoti taip, kad sustotum tik degalinėje, kur spėtum įsipilti degalų, nubėgti į tualetą, nusipirkti kavos, sumuštinių ir bėgti vėl automobilį, o kavos gėrimas ne automobilyje jau būtų prabanga. Šįkart buvome sustoję ir pavalgyti, ir pas Audriaus draugą Švedijoje užtrukome valandą. O važiuoti greičiau tikrai būtų sunku, nes pavyzdžiui Švedijoje susidarė toks įspūdis, kad greičio matuokliai sustatyti kas 2 km. Nežinia, kiek iš jų veikiančių, bet rizikuoti tikrai nesinori. Dar laiko pavyktų sutaupyti, jei nebūtų sienos su Rusija ir reiktų vien tik važiuoti. Tačiau tikrai neįsivaizduojame, kaip įmanoma greičiau kirsti sieną, nei mums tai pavyko.
Automobiliui jokių pretenzijų neturime, bet reikia sutikti, kad tai nebuvo didelis išbandymas jam – maršrutas buvo tik 5 tūkst. km, o ir 95 proc. kelių buvo labai geri. „Hyundai” markė tikrai tapo geresnė, nei yra jos vardas, automobilis prilygsta pripažintiems japoniškiems. Kelyje jis buvo stabilus, tylus, o ir degalų sąnaudos yra džiuginančios.
Tiesa, degalų sąnaudos buvo šiek tiek didesnės, nei tikėjomės, nes visada galima pasiekti geresnį rezultatą nei deklaruoja gamintojas ir tai anksčiau yra tekę įrodyti dalyvautuose ekoraliuose. Važiuojant tokiame žygyje turbūt nereikia „suplakti” kelių tikslų, nes reikia pripažinti, kad ir nevažiavome kaip ekoralyje, keliavome normaliu režimu, kuris tikrai nebuvo mažesnis nei patys keliautumėte. Pabaigoje jau stengėmės važiuoti greičiau, tam įtakos turėjo namų trauka.
Tikslus keliautojų įveiktas maršrutas
Besibaigiant kelionei pakalbėjome, kad toks jausmas, jog išvažiavome labai seniai, bent jau prieš savaitę. Visą laiką važiuojant diena atrodo tokia ilga, o dar pradžioje galvą apsuko poliarinė naktis, nes iš tiesų nakties nebuvo, visą laiką buvo šviesa. Ir nors atrodo, kad keliavome ilgai, juk dar tik prieš keletą dienų buvome Peterburge, vakar – Kopenhagoje, ir visa tai ne lėktuvu, o automobiliu!
Baltijos jūra nėra tokia didelė, kaip gali pasirodyti žemėlapyje. Tad tikrai siūlome keliauti aplink ją ir pamatyti visą jos grožį, nes tikrai yra į ką pažiūrėti!